Sunday, January 15, 2012

Apabila tido lebih lama dari jaga


Assalamualaikum.


Dari petang tadi kucings aku asyik mengiauw je.
Mak cakap ikan da habis. Aku tengok bekas biskut die pun da kosong. Pastu kucing-kucing aku bole pulak lambong2 bekas tu. Da macam mael lambong da aku tengok.

Sebagai anak yang baik, aku pun offer mak aku g tesco, nak beli makanan dorg. masa tu da kul 9pm, mana la na dpt ikan kt kedai memalam cmni. Apek kedai tu da membute agaknye. Kedai yang salu aku beli biskut dorg tu tutup pulak.

Mak aku kata ingatkn na ajak aku pegi kedai ptg tadi, tapi aku pulak sedap membute. Lama gile dow aku tdo ari ni. xde mimpi pape, tu yang best! >_<
So na tebus balik aku ajak la mak shopping memalam bute ni. Tapi mak aku reject, ahh sedih! xpe, aku gi ngn bapak aku pulak.

Sampai2 je kt tesco, aku pelik apsal ramai sangat manusia hari ni? Macam dorg ni xpna g tesco pulak. Ahha sukati aku je.

Ah lantakla, aku pun dengan konfiden amek raga, xmen la troli. konon2 sebab brg yg aku na beli tu sket. Mula2 aku g carik ikan, sambil2 usha tv, hah kot2 ade sale tv ke, nak gak aku rembat 42 inci satu. Tapi harapan je la.
Sampai tmpat ikan, tggal 1 je pek penghabisan stok ikan kembong temenung. Kucing aku mmg peminat fanatik ikan kembong. Die hard fan la gitu. Klau xdapat ikan ni, bole meroyan dorg. segala mcm aksi dorg buat kt rumah. Xlarat aku na layan. Tengok2 mta2 ikan tu da merah bagai, tapi sebab kucing aku je pun, amek je la. Lagipun mura, 10 ekor, 3 hengget lebih je. Haha suke ati aku.aku jamin kucing2 aku pun suke jugak la.

Pastu mak aku pesan 2 tin susu creamer. ok done, smbil tangan laju je mencapai 2 bgkus keropok. Last skali aku amek vitacat, biskut kucing aku. masa na bayar, cashier tu tanya. Lebih kurg cmni la perbualan ktorg;

cashier: xbawak plastik?
aku: um? tak.. xde plastik ke?
cashier: xde plastik.
aku: mmg xde plastik ke?
cashier: mmg xde plastik langsung.
aku: oo.. (blurr kejap).. nape xde ek? bukan hari sabtu je ke xde plastik?
cashier: hari ni hari sabtu la yang.. (smbil tersenyum)
aku: OH!.. (smbil pegang kepala)

Demm!. cmne aku bole lupe hari tu sabtu?.. da la dengan yakin aku tanye cahier tu. uhh.. ptot la orang ramai tak hengat. isk2..
Ni la kalau tido banyak sgt. hari pun lupa.


No comments:

Post a Comment